اینفوگرافیک ها می توانند اطلاعات خشک و خسته کننده را هیجان انگیز کنند. اینفوگرافیک در زمینه های مختلفی وجود دارد. در این مقاله قصد داریم انواع اینفوگرافیک را بررسی کنیم.
اگر شما تمایل به بهبود محتوای برند خود هستید. از بازایاب برای گسترش فروش خود گرفته تا یک مدیر که تمایل دارد ارتباط موثرتری با تیم خود داشته باشد. همگی بخوبی می توانند از انواع اینفوگرافیک استفاده نمایند.
اما اگر در طراحی اینفوگرافیک تازه کار هستید. شاید مطمئن نباشید که چگونه اطلاعات خود را به طور موثر تصویرسازی کنید. با مطالعه این مقاله تا حد زیادی می توانید مسیر خود را مشخص کنید. مطالعه بیشتر (8 نرم افزار اینفوگرافیک رایگان)
چگونه بهترین انواع اینفوگرافیک را برای تصویرسازی اطلاعات خود انتخاب کنیم؟
این کاملا بستگی به هدف اینفوگرافیک شما دارد. نوع اطلاعاتی که می خواهید تصویرسازی کنید چه هستند؟ اینکه کدام نوع از انواع اینفوگرافیک را باید پیش ببرید.
8 مدل از محبوبترین انواع اینفوگرافیک:
1- اینفوگرافیک داده ها (آماری)
اگر می خواهید نتایج یک نظرسنجی را تصویرسازی کنید. یا داده ها را از منابع مختلف ارائه دهید. اینفوگرافیک آماری بهترین گزینه برای انجام این کار است. اینفوگرافیک آماری از آن دسته از انواع اینفوگرافیک است که تمرکز خود را بر روی داده ها قرار می دهد.
طرح و تصاویر اینفوگرافیک آماری به شما کمک می کند که داستان پشت این داده ها را بیان کنید.تصاویر گرافیکی شما می توانند شامل نمودارها، آیکون ها، تصاویر و قلم های چشم نواز باشند.
2- اینفوگرافیک اطلاع رسان
الگوهای اطلاعاتی اینفوگرافیک بهترین روش برای برقراری ارتباط روشن و واضح با مفهوم جدید یا تخصصی یا ارائه نمای کلی از یک موضوع است.
به طور معمول، اینفوگرافیک اطلاعاتی به بخش هایی با عناوین توصیفی تقسیم می شود. شماره گذاری هر بخش به جریان طراحی اینفوگرافیک شما کمک خواهد کرد. بعلاوه افراد اینفوگرافیک هایی را که در تیتر هستند را دوست دارند.
برای نگهداشتن افراد و درگیر کردن آنها با اینفوگرافیک خود از ترفندهای طراحی مانند تغییر رنگ و جهت استفاده کنید. افزودن حاشیه های تزئینی در اطراف هر بخش می تواند می تواند هیجان و جذابیت را به طرح شما اضافه کند. به این ترتیب این الگوی اینفوگرافیک تعادلی بین تزئین و کاربرد ایجاد می کند.
برای هر بخش یک سرصفحه توصیفی بدهید تا اطلاعات واضح باشد. برای کمک به جریان اطلاعات، بخش های مختلف را شماره گذاری کنید. برای جذب و نگهداشتن مخاطبان، بین رنگ های مختلف، انواع تصاویر و جهت ها را استفاده کنید. با استفاده از نمادها و تصاویر مفاهیم را به تصویر بکشید.
3- اینفوگرافیک تایم لاین
این نوع از بهترین انواع اینفوگرافیک برای تصویرسازی تاریخچه می باشد. همچنین برجسته سازی تاریخ های مهم یا ارائه نمای کلی از وقایع( مانند جدول زمانی پروؤه) است. از آنجا که انسان تمایل به درک بازه ای از زمان دارد، یک تصویر گرافیکی مانند اینفوگرافیک جدول زمانی می تواند به ایجاد تصویر واضح تری از یک بازه زمانی کمک کند. خطوط، آیکون ها، عکس ها و برچسب ها همگی به برجسته سازی و توضیح نکات در تایم لاین کمک می کند.
یک راهکار عالی برای نشان دادن پیشرفت زمان استفاده از شیب رنگ می باشد. هر نقطه از زمان را می توانید با یک نماد ساده نشان دهید. در صورت لزوم، شرح مختصری برای هر مقطع زمانی ارائه دهید.
4- اینفوگرافیک فلوچارت (پردازش)
در حالی که اینفوگرافیک جدول زمانی نکاتی را در زمان برجسته می کند. اینفوگرافیک فلوچارت بهتوین انواع اینفوگرافیک برای ارائه خلاصه یا مروری بر مراحل انجام یک فرآیند است. اینفوگرافیک فرآیند به شما امکان می دهد هر مرحله را ساده و روشن کیند. بیشتر اینفوگرافیک های فلوچارت جریان مستقیم از بالا به پایین یا چپ به راست دنبال می کنند. شماره گذاری مراحل به راحتی می تواند روند شما را دنبال کند.
برای کمک به جریان اطلاعاتی خود از نشانه های جهت دار مانند فلش، خطوط و اشکال دیگر استفاده کنید تا چشم ها را به یک جهت خاص هدایت کنید.
اگر مراحل زیادی برای قراردادن در اینفوگرافیک یک فرآیند دارید، سعی کنید از طرح “مار” استفاده کنید. در واقع مراحل شما به شکل S به جلو و عقب در صفحه می چرخند. این به شما در صرفه جویی در فضا کمک می کند.
از نشانه های گرافیکی مثل پیکان ها استفاده کنید تا نشان دهد که چشم باید به به کجا نگاه کند.
5- اینفوگرافیک نقشه و مکان (جغرافیایی)
آیا می خواهید داده های مبتنی بر مکان، داده های جمعیت شناختی یا مقدار زیادی داده را به تصویر بکشید؟ در این موارد یک اینفوگرافیک جغرافیایی بهترین انتخاب از میان انواع اینفوگرافیک می باشد.
اینفوگرافیک های جغرافیایی از نمودارهای نقشه به عنوان کانون تصویری استفاده می کنند. انواع مختلف نمودارهای نقشه برای انواع مختلف داده ها بهتر عمل می کند. اگر می خواهید مکان ها را به راحتی روی نقشه نشان دهید، از نمادها و برچسب های مختصر استفاده کنید.
از الگوهای اینفوگرافیک جغرافیایی می توان برای مقایسه داده ها براسای منطقه یا جمعیت نیز استفاده کرد. می توانید این کار را با قرار دادن چندین نقشه در کنار هم انجام دهید.
6- اینفوگرافیک مقایسه ای
بسیاری از افراد در انتخاب بین چندین گزینه با مشکل روبرو هستند. این که آیا می خواهید گزینه ها را به صورت بی طرفانه مقایسه کنید. یا می خواهید یک گزینه بهتر به نظر برسد، بنابراین برای این موارد اینفوگرافی مقایسه ای بهترین نوع از انواع اینفوگرافیک بحساب می آید.
به طور معمول اینفوگرافیک مقایسه ای به صورت عمودی یا افقی با یک گزینه در هر طرف تقسیم می شوند.
برای جداکردن دو گزینه از رنگ های متضاد استفاده کنید. مچنین برای تاکید بر گزینه ای که می خواهید خوانندگان انتخاب کنند، می توانید از رنگ روشن تر و چشم نوازتر استفاده کنید.
7- اینفوگرافیک سلسله مراتبی
اینفوگرافیک سلسه مراتبی می تواند اطلاعات را از بزرگترین تا کمترین درجه بندی کند. یکی از نمونه های معروف این هرم تجسم سلسله مراتب نیازهای مازلو Maslow است. مهمترین نیازهای بشریت در پایه هرم، صعود به کمترین نیازهای بشریت در کوچکترین بحش در راس هرم است.
8- اینفوگرافیک عکس-گرافیک
در این نوع از انواع اینفوگرافیک از عکس های واقعی برای انتقال تجسم گرافیکی استفاد می شود. این مدل از اینفوگرافیک به دلیل واقعی بودن حس قابل لمس را به مخاطب القا می کند.
اگر شما یک طراح سایت هستید مطمئنا بایستی اینفوگرافیک را در مسیر خود یاد بگیری.
در این مقاله سعی کردیم انواع اینفوگرافیک را بررسی کنیم. امیدواریم از خواندن این مقاله بهره کافی را برده باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقالات مرتبط را مشاهده نمایید.
چرا از اینفوگرافیک استفاده می کنیم؟
چه چیزی اینفوگرافیک را تاثیرگذارتر می کند؟